waw75 waw75
2117
BLOG

Zamichnikowana Polska

waw75 waw75 Kultura Obserwuj notkę 23

Kilka dni temu na jednym z portali społecznościowych mignął mi żart rysunkowy w którym słuchacz radiowej „Trójki” dziwi się że włączył „Trójkę” a leci radio „Maryja”. Żart tyleż samo śmieszny co nieprawdziwy, ale mniejsza z tym. Ciekawsze jest dla mnie natomiast – i to jako słuchacza radiowej „Trójki” od kilku dekad, że nigdy nie słyszałem na przykład żartów że ktoś włącza „Trójkę” i czuje się tak jakby otwierał Gazetę Wyborczą. A przecież niemal wszyscy prowadzący czy publicyści radiowej „Trójki” albo byli jednocześnie publicystami Wyborczej albo co najmniej publikowali w lewicowej Polityce czy Tygodniku Powszechnym.

Przeglądając dorobek publicystyczny Trójki pojawiają się wyłącznie nazwy: Gazeta Wyborcza TVN, TVN24, Polityka. Wyłamuje się Michał Nogaś – publicysta „Tygodnika Powszechnego. Ale trudno się naprawdę nie uśmiechnąć, kiedy słyszę dziś patos walki o apolityczność i obiektywizm „Trójki”. Lubię „Trójkę” - zawsze lubiłem i towarzyszy mi od wczesnej podstawówki – choćby z powodu najlepszej, moim zdaniem muzyki w polskim eterze. Ale – trochę litości – nie pitolcie żenująco nieprawdziwej głupoty że „Trójka” była apolityczna i obiektywna. Bo nie była. No chyba że ktoś uważa że obecne i dawne gwiazdy „Trójki” - jak Monika Olejnik (Gazeta wyborcza, Radio ZET) , Grzegorz Miecugow (Przekrój TVN24) czy Tomasz Sianecki (TVN24) to ludzie obiektywni i apolityczni, podobnie jak publicyści Gazety Wyborczej Magda Jethon i Jerzy Sosnowski.

Nie przypominam sobie żeby redakcja publicystyki „Trójki” była obsadzana publicystami na przykład „Gazety Polskiej” - dlaczego więc obsadzanie szefostwa i publicystyki ludźmi „Gazety Wyborczej” nigdy nie budziło sprzeciwu, Zalecam większą uczciwość.

waw75
O mnie waw75

po prostu chcę rozumieć

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura